De sleutel van hun succes: ‘het gaat om de gast.’
In ons netwerk bevindt zich een jong ondernemerskoppel: Karin van Eeuwijk, Den Bosch, 1979, en Erik Hermans, Deurne, 1974, zijn al bijna 10 jaar de eigenaars van Restaurant De Limonadefabriek aan de rand van de jachthaven in Streefkerk. Ze ontmoeten elkaar op het werk en begonnen al heel jong als zelfstandig restauranthouders.
Beetje bij beetje bouwden zij de zaak uit tot wat het nu is: de laatste jaren een vaste plaats in de top 100 van Lekker, het bezit van een bib gourmand van Michelin en goede recensies in de pers.
Hun talent en jeugdig enthousiasme, hun geloof in zichzelf, hun liefde voor het vak en hun gasten inspireren ons. Graag stellen wij hen aan u voor.
Hij:
Patron-cuisinier, maar absoluut geen type, zoals we die op tv zien. Wist op de HAVO al dat hij kok wilde worden. Hij leerde het vak van meester-koks als onder andere Margo Reuten (Da Vinci, Maasbracht) en René Tichelaar (De Gieser Wildeman, Noordeloos). Erik is een toegankelijke Brabander, gemoedelijk en bourgondisch. Een allround vakman, die de klassieke keuken én alle vernieuwingen van de eigentijdse keuken tot in de puntjes in de vingers wil hebben. Voortdurende op zoek naar verdieping, verfijning, kwaliteit. Hij is gedreven. In zijn keuken worden geen compromissen gesloten. Alleen het beste is goed genoeg.
Zij:
Gastvrouw en natuurtalent. Komt uit een ondernemersnest, ziet overal kansen. Doorliep vlot haar Hotelmanagement. Zo jong als ze nog is beheerst zij het vak van gastvrouw tot in de puntjes. Met een benijdenswaardige vanzelfsprekendheid zorgt zij er voor, dat gasten zich in De Limonadefabriek welkom voelen en adviseert zij bij de keuze van de spijzen en de wijnen. Dat doet ze met alle wijsheid en doortastendheid die daar voor nodig is. Met stijl en gevoel voor verhoudingen. Zij is ook de perfecte verbindingsofficier tussen de variëteit aan wensen van gasten en het culinair geweten van Erik.
Hij en zij:
Hij staat voor prachtig eten. Zij voor de klantgerichtheid. Het geheel is duidelijk meer dan de som der delen.
Al tien jaar offeren ze bijna hun gehele privéleven op aan hun droom en stellen zij zich bloot aan de harde wetten van de horeca. Enthousiast, gedreven en geconcentreerd maken zij hun lange dagen. Samen proberen zij zowel de witte als de zwarte brigade op hoog niveau te brengen en te houden. Dat gaat niet zonder slag of stoot. Echte toppers zijn schaars en verbintenissen vluchtig.
Zij genieten van hun successen, maar zijn met beide benen op de grond blijven staan. Aards, realistisch, bescheiden en wars van kapsones. En als er eens iets mis gaat lossen ze dat charmant op. Wel slapen ze die nacht dan een beetje minder lekker.
Hun ambities zijn hoog. Samen willen ze de beste zijn, eisen ze perfectie van zichzelf en hun medewerkers en gaan ze voor het hoogst haalbare. Maar hun diepste motivatie gaat verder: een bezoek aan De Limonadefabriek moet voor iedere gast een mooie ervaring zijn!