Profiel:
Heeft 20 jaar werkervaring, waarvan 10 jaar als interim manager en adviseur, op de gebieden strategie, marketing en communicatie. Vaak voor organisaties op het snijvlak van publiek – privaat.
Heeft jarenlang commerciële ervaring bij uitgeverijen, banken en fabrikanten als manager van afdelingen marketing en/of communicatie.
Heeft toegevoegde waarde bij klanten, die nog slechts een globaal idee hebben over de toekomst. Wil door behapbaar onderzoek kennis en inzicht bieden over de markt, concurrenten en klanten. Door dit te combineren met de passies en sterktes van de organisatie komt hij tot een duidelijke en gedragen (marketingcommunicatie) strategie. Vervolgens levert hij het plan van aanpak om dat pragmatisch en met veel drive uit te voeren.
Heeft een duidelijke eigen visie: ‘buiten naar de markt kan alleen iets beloofd kan worden, als het binnen ook helemaal klopt.’
Sterke punten zijn actiegerichtheid, prettige omgang met alle soorten mensen, leergierigheid en geïnteresseerdheid en het vermogen tot uitleggen en inspireren.
Werk- en denkniveau: Academisch.
Voorbeelden van opdrachten:
- Adviseur strategie en marketing en projectleider van 3 product innovaties bij een zorginstelling.
- Interim hoofd marketing, communicatie en sponsoring bij een museum.
- Interim manager grote zorgorganisatie, strategisch marketingplan.
- interim projectleider V&V organisatie, ‘Branding’ versterken van het imago.
- Projectleider business en marketing om ANWB weer nr-1 speler te maken op het gebied van ‘de auto.’
- Projectmanager voor de UvA/VU/Gemeente Amsterdam: marketing- en communicatiestrategie om Amsterdam als innovatieve kennisstad internationaal te profileren.
- Onderzoek voor gemeente naar huidige en toekomstige wensen en kenmerken van de communicatiebranche in die stad.
- Nieuwe positionering en propositie voor een branchevereniging.
Nevenactiviteiten:
- Raad van Bestuur Droogdok Jan Blanken
- Communicatie en werving bij Stichting Singelpark Leiden
- Bestuur Rotary Leiden-Oost